Wednesday, October 13, 2010

the best food

salam


Good morning world. Good morning Malaysia, Good Afternoon America  and Good Night London.  Now I’m feeling so international. Vavavavavava…Sooo Diva!


Hari ini sarapan adalah lempeng. Homemade. Buatan air tangan emak. Tepung dan telur sebiji  lalu dicucuri  air yang banyak digaul sebati dengan penuh semangat. Kuali leper dipanaskan lalu sesudu minyak dimasukkan. Biar panas dan shreeeeeeeeeeeeeeee bunyi bancuhan dalam kuali. Ayah order lempeng satu. Mak kata okey, siap! Lalu lempeng didalam kuali diangkat tinggi dan terbang melayang dalam pinggan depan mata ayah. Standing ovation for emak. Bunyi sorakan memeriahkan meja makan.

Kemudian mak, kami kalungkan medal emas yang saya menang 7 tahun lalu masa masuk acara sukan lempar cekera peringkat sekolah. Lalu kami semua berdiri tegak dan menyanyikan lagu negaraku. Tanda kasih dan brsyukur tinggal di Malaysia.  Sit, recite a doa and eat. Tengok, sungguh patriotic setiap hari kami makan. 


Baiklah sebelum kena LEMPANG sebab mengarut, maka adalah baik kak yong teruskan dengan matlamat utama entry ditulis.

I'm always discover, the best food in this universe 


  is L.O.V.E.
That enough to make me feel good for the entire day.
Best Blogger Tips

1 comment:

  1. owh yes .. makanan terbaik yang buat kita kuat dan happy. tapi kadang-kadang pedas jugak.. boleh buat nangis.. tapi sedappppppp.. LOVE..

    ReplyDelete