Saturday, September 29, 2012

Berita terkini

salam

Tidak banyak aktiviti yang saya lakukan di kelas 1RK hari itu. Memang kebiasaannya jumaat adalah hari saya mengadakan ujian PBS geografi. Alhamdullilah ,  ramai yang lulus. Almaklumlah pelajar kelas pertama.

Saya sedang mengemas meja dan memasukkan instrumen ke dalam fail ketika sekumpulan pelajar perempuan datang ke arah saya. Mengadu sesuatu:

" cikgu, tengok nie". Lalu menunjukkan saya sehelai lukisan. iye, Lukisan seperti ini:






 Wanted: 4N  : Jika jumpa kami akan memberi ganjaran sebanyak 50 sen. Tiba-tiba teringat cerita Esah 50 sen. 50 sen.


" eh, apa ini"  saya mengambil kertas tersebut.Lalu membaca. Terkekeh-kekeh saya membacanya sambil membelek-belek kertas tersebut.





ok, jom tengok m/s 2


suka-suka hati je. Ingat Salleh Yaakob ke apa. HAHA. 

"Kata mereka lagi, mereka takkan bergaduh kerana jadual dah diatur (malu)..."Amboi




(ps: tak boleh nak rotate). Tapi disebabkan saya rajin lagi baik hati dan comel, maka saya tulis balik berita diatas.

En. Shafi jadi duta safi Balqis. 

Perkara ini telah dinafikan oleh Najwa (anak kepada En Shafi). Beliau berkata ini hanya satu khabar angin. hal ini dapat dibuktikan dengankulitnya yang berjerawat. Krim Safi Balqis sangat bagus. Takkan bapa jadi duta kulit anak berjerawat. 


Sooo, mak cik -mak cik berita diatas kan.... Tidakkan beliau(penulis berita) mengetahui bahawa kulit yang cantik itu kadang kala tidak dapat diwarisi. Macam iman manusia juga T____________T

( En Shafi adalah pengerusi PIBG sekolah saya dan Najwa adalah anak beliau merangkap rakan sekelas penulis berita)




Afiq memakai eye shadow?

Afiq tidak menafikan lagi bahawa dia telah memakai eyeshadow maknya kerana tidak sempat dia hanya pakai sebelah sahaja.

(al kisahnya, hari itu Afiq terlanggar pintu, Natijahnya mata beliau lebam sebelah)



Ruangan iklan:

Nissan GTR naik 44 sen.

dari

Rm400,00.00

kepada 

Rm400,00.44 









macam-macam hal
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment