Tuesday, September 28, 2010

the last lecture

salam

agaknya sejak akhir-akhir ini mood semua orang swing-swing agaknya. Macam ada sesuatu yang boleh menjadikan jiwa ini nak rasa sedih sahaja.Macam jangkit berjangkit. Yang lucukan bukan aku sahaja. Kawan-kawan baik aku pun sama. Sah lah, kami memang sehati sejiwa katanya.

Jazihan share ini di muka buku, Tak sedar bahawa buku penulis ini dah lama aku ada. Baru teringat betapa indahnya hidup.Betapa setiap detik kehidupan harus dikenang.





pg 138; Chapter 32: dont complain, just work harder.

Too many people go through life complaining about their problem. I've always believed that if you took one-tenth the energy you put into complaining and applied it to solving the problem. You;d be surprised by how well things can work out. 


okey okey, share with u the another paragraph.


pg161: chapter 47: A bad apology is worse than  no apology


halfhearted or insincere apologies are often worse than not apologizing at all bcoz recipients find them insulting. A good apology is like an antibiotic, a bad apology is like rubbing salt in the wound.


i should learn to be  better person AND BE GRATEFUL.Ada keluarga dan penyayang, ada kawan-kawan yang baik dan setia. Kesihatan, masih hidup. beragama islam. Bukan itu sudah cukup menunjukkan bukti limpahan kasih sayang tuhan pada umatnya. Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment