Saturday, August 17, 2013

The truman show

Salam

(Draft lalu)

Malam raya ke 7.

Sebelum terlewat, saya minta maaf atas sebarang kesalahan yang saya lakukan. Mohon didoakan agar dimurahkan rezeki dan diberi keberkatan dalam kehidupan, selamat hari raya.

Le kazen kazen ku sekalian sedang seronok menggunakan internet secara pukal entah buat apa. Melayari laman laman sosial apa entah. Suhada sedang seronok melayan cerita korea bersiri di talian. Zaman sekarang malam malam raya, televisyen bukanlah peneman setia.

Jadi saya menonton The Truman Show bersama Bihah, cerita kegemaran sejak kali pertama disiarkan. Sampai sekarang tengok pun tak jemu. Untung tak payah berebut tengok tv.

The Truman Show cerita lawak yang sakrasis. Menunjukkan sisi lain lakonan Jin Carey.

Sebabkan mood baik. Meh nak kasi sinopsis.Truman Brubank adalah lelaki biasa dengan perkerjaan biasa tinggal dengan kehidupan yang biasa. Apa yang luar biasa, kehidupan Truman dikelilingi oleh pelakon pelakon yang menjadikan kehidupan biasanya adalah luar biasa.  Ha, membantu tak sinopsis gua?

Macam cerita keeping up with kardiasian. Macam siri realiti tv. Bezanya Truman ini dari kecil lagi kehidupan dia dah dirakamkan. Segala mengenai  dirinya, kekasihnya, isterinya,kawan baiknya, pekerjaannya , kawasan perumahannya adalah penipuan.

Tak tahu lah nak cerita macam mana, pergi lah tengok sekrang. Google lah mana mana,

Sejujurnya kita mahukan kehidupan penuh kebenaran tapi kadang kala realiti juga adalah kadang kala dibayangi penipuan. Kita terlalu mudah menerima realiti yang ditawarkan.

Begitulah dunia, kalau tengok kiri kanan, dekat berita, dekat surat khabar, macam macam benda yang berlaku. Dunia sedang bergolakkan. Rohani manusia pun makin ketandusan.

Dekat Malaysia kejadian tembak menembak semakin meningkat. Dekat Mesir, pembunuh dan pergolakakan antara sesama islam semata mata kuasa.

Dunia ini semakin tua, semakin penat. Akhir zaman mungkin.

Berfikir lah manusia!

Akhir kata: lets keep praying for our brothers and sisters at Egypt. World peace.=)

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment