Monday, August 26, 2013

Ayah dan ibu

Salam

Semalam saya membaca blog seorang rakan. Sayu hati apatah lagi beliau bercerita mengenai betapa kosongnya hati dan suasana raya tahun ini lantaran kembalinya abah beliau bertemu pencipta maha esa.

Abah,ayah, papa dan apa juga gelaran kita. Itulah lelaki pertama yang mula mula menapak dalam hati kita. Hakikat yang hakiki.

Jesteru setelah dibesar penuh dengan kasih sayang, ditemani dengan doa yang berpanjang agar anak anaknya sentiasa diberkati tuhan, diusahakan seboleh mungkin kemahuan kita, dan sentiasa ada setiap ketika susah dan senang. Tiba tiba segala nikmat itu ditarik secara kita pun tidak bersedia.

Seorang rakan pernah menulis 'hargailah ibu bapa kita sebelum mereka tiada'.

Seorang rakan lain juga pernah menulis "kau akan tahu apa perasaan nya menjadi ibu bapa setelah kau melahirkan anak. Tiba tiba kau akan lebih menyayangi kedua ibu bapa kau lebih dari biasa"

Hati tiba tiba jadi rindu. Moga tuhan sentiasa memberkati mereka.

Semoga saya lebih berjaga mengenai kehadiran mereka. Lebih lama berada dalam dakapan mereka. Lebih lama berada dibawah kaki mereka memeluk untuk mengejar syurga. Lebih banyak berbakti. Lebih banyak membuat mereka bangga.

Ini ada hikmah paling besar bila lambat berumah tangga. Tak perlu kongsi terbelah dua dan tiba tiba keluarga kau berkembang dua.

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment