Saturday, December 11, 2010

Big girls don't cry?

Salam

Remember this song:
 ' To be myself and center, clarity, peace and serenity'

ok, lagu tak ada kena mengena dengan entry ini.

Part (i),

25 Nov: Pagi, pengetua masuk dalam bilik mesyuarat lalu arahkan saya masuk pejabat beliau. Guru baru kena lah jumpa pengetua dahulu untuk sesi melapor diri.

Dengan nada tegas dan garang, pengetua Tanya kenapa tak dapat melaporkan diri pada 23 itu. Errrr, clearly his do not accept my action even though I had call school and send him a sms .  Eh chop, I do explain but spontaneously he does not accept it. Therefore, no point for me to explain and elaborated much in verbal.

Dalam surat perlantikkan ada beritahu bahawa gaji dan elaun hanya akan bermula dari tarikh saya melapor diri ke sekolah. Maka dengan itu, saya tidak melihat salahnya melapor lewat sehari untuk menyelesaikan segala urusan yang tertunggak dan kejutan emosi yang dialami. Yew lah, kalau Jb dan segamat itu sekangkang kera, idoklah kome kisah sangatnyew. NIe 3 jam perjalanan pergi, kenalah uruskan apa yang perlu dulu supaya nanti tidaklah saya kelam kabut nak urus itu ini, tertinggal itu ini seterusnya menyusahkan banyak orang lagi. Wah! Tetiba entry ini begitu emo. Terus mood swing secara tiba-tiba.---à perenggan bela diri so nampak la mcm I nie innocent suci murni sikit nyah~ auwwww.Vavavavava. *Diva laugh*

Suddenly, my heart feel so empty, feel guilty seem I had do the major criminal in the universe. Well, I am alone, far away from home, knowing no body in here and try hard to adapt with new environment. Haruslah saya rasa sungguh menyedihkan. Metafora sungguh. Mata dah bergenang. Hold on, please don’t cry!!!! NOOOOOOOOOOOOO…….tak dapat tahan punya, terus air mata menitik. SAYA BARU MASUK PEJABAT 5 minit dah menangis. So pathetic.

For those know me well, I am not crying person .Tengok cerita Hindustan (kecuali Mann) pun saya tak menangis okey. The notebook yang orang tengok sampai berkotak-kotak tisu habis pun, saya siap tengok gelak-gelak lagi. Fail banyak kuiz masa zaman U dulu pun saya tak menangis okey.( ceit), punya lah gebang nak bagitau bahawa saya ini konon-konon nya tabah lagi kuat tak suka menangis kan. Vavavavavava * Diva laugh*.  Oh soooo annoying! * slap myself*

 Sambil menangis itu, rasa macam buat dosa besar! Oh habis la aku, rosak lah reputasi aku. Im not bring the good image at the first impression. Dan pengetua masih lagi meneruskan ucapan penuh diplomatik dan segala hal yang berkaitan mengenai penjawat awam, menjadi  professional dan bersyukur. Lagi lah bertambah sedih.
 
Hipothesis: semakin banyak dan lama pengetua bercakap, semakin banyak dan lebat saya menangis. Hypothesis was accepted.
Sangat selekeh sampai hingus warna jernih keluar dari hidung. Yucks. Tengok meja pengetua kot-kot lah ada kotak tisu. Ha?? Apa nie, tak ada pulak tisu. Tak ada pilihan, lencun hujung baju dan tudung I okey. Sampailah pengetua kata, bahawa saya tak bersalah pun, bawa-bawalah bertenang. Baru reda sikit. Then, Oh malunya menangis depan pengetua. Terus menangis balik sebab terasa malu dengan perbuatan sendiri menangis depan pengetua. Bijak sungguh..

Motif tangisan pertama sebab sentap tiba-tiba kena marah. Jiwa I yang tulus suci bersih murni bahagia ini tak mampu menahan air mata jatuh di pipi..( hak tueh!). I got my wonderful lesson.

Motip tangisan kali kedua sebab malu kenapalah cengeng sangat menangis. Alah! Macam lah tak pernah kena marah, mengada-ngada sungguh. Oh perempuan~

Okey, positif! Eh HELLO! Sekurang-kurangnya berapa ramai yang boleh mengaku dan berkata bahawa mereka menangis depan bos pada hari pertama mereka melapor diri atau berjumpa bos mereka. Ada? Ada? Kalau ada, Yeah , kita geng lah!. High five! Jom kita buat fanpage ‘ saya menangis depan bos saya pada hari pertama saya jumpa beliau’ kat Fb. HAHAHAHA. Piang punya idea…

Oh God, Now im feel like drag drama queen. Errr. Am I?

Balik sekolah terus keluar tengok wayang and have rewarded myself with a black gladiator  gorgeous wedge. Shopping always is a good therapy.


ala-ala macam ini, tapi design lain sikit.

Moral of the story:  if your boss calls u in his/ her office, please bring together at least a pack of tissue. U never knows either they will praise or scold u. Be prepared. Nobody know the exactly time they will cry. Tapi jangan risau, bila mood swing tak tentu pasal tetiba jadi cenggeng, kita boleh salahkan hormon. ~> literary .Hehehehe

Ps: pengetua saya adalah bekas nazir~

*To be continue…*
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment