Tuesday, January 8, 2013

1 masa di MPV

Salam

Julung julung kalinya, Saya mengajar kelas 4 mpv tahun ini. Menariknya kelas ini pelajarnya semuanya lelaki dan terkenal dengan telatah nakalnya.

Masuk ke kelas hari pertama, saya lihat wajah wajah yang biasa saya lihat untuk sekian lamanya. Wajah yang saya kenal tetapi tidak ingat namanya. Sewaktu saya mula mula bertugas dahulu, mereka masih kelihatan masih kanak kanak lagi. Kini, nah! Sekumpulan lelaki muda dihadapan saya. Cepatnya masa berlalu.

Beginilah cikgu, masih ditempat yang sama. Sedangkan pelajarnya semakin berganjak usia dan semakin hampir meniti tahun tahun akhir persekolahan mereka.

Wah, nastolgia gitu.. sambung cerita semula.

Di kelas saya itu, ada seorang pelajar namanya Najmi. Nama glemernya Meme.

Meme masih lagi tidak berubah seperti yang saya lihat 2 tahun lepas. Size badan yang sama, raut wajahnya masih dalam bayangan awal remaja 12.

"Eh awak ini, tak besar  besar pun"  .kata saya pada Meme yang tersipu sipu malu. Eceh.

"Dia ketot, pendek cikgu" . sampuk yang lain.

Untuk kelas ini, situasi ini adalah normal. Lain orang yang ditanya, lain orang yang menjawab.

"Eh tak baik macam tu. Dulu cikgu ada kawan. Masa zaman sekolah dia pendek je, tapi lepAS  habis belajar.Pergh hensem."  ( bukan cerita benar, saya sengaja mereka reka cerita.niatnya baik supaya mereka tak mengejek kekurangan orang lain).

"La, Kenapa cikgu tak usha dia" Soalan tiba-tiba yang entah dari dari mana.

Tak sempat saya menjawab, ada pulak yang menyampuk

" EH, ko ini, cikgu terlepas la tu"

T_______T

Damn la, sengaja nak buat saya feel like loser. HAHAHAHA. Korang tunggu la nanti.



Best Blogger Tips

4 comments:

  1. iya korang tunggu la nanti. cikgu rahika dapat suami hensem macam orlamdo bloom heheh

    ReplyDelete
  2. Hahaha. Effa.tu a. Tunggulah aksi kehebatan ku nanti. Hahahaha. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh my. adakah aku eja orlamdo? baru perasan. tak payah nak LAM sangat la kannn. dah macam bunyik nama wilayah di afrika HAHAHA

      Delete