Tuesday, August 21, 2012

posto raya!!

salam

ini adalah kisah sebelum cuti sekolah panjang bermula:


Sebagai guru yang teruja nak balik kampung dan bercuti panjang, mood malas memang menguasai diri.Lagi beberapa minit jam di tangan menghampiri  pukul 5.30 petang. Bulan ramadhan waktu balik adalah awal daripada biasa. Ye memang best, kerja berapa jam je setiap hari.

Jadi bagi membuang masa yang tinggal haruslah dihabiskan dengan membuat beberapa aktiviti kurang berfaedah seperti lepak-lepak secara berjemaah sambil main game dalam hp diselang seli dengan perbualan memang lah intipatinya kurang fakta ilmiah tapi bukan gosip.


Bunyi derap derap tapak kaki orang berlari kedengaran. Budak-budak ni kalau balik, kompem riuh rendah sekolah.Mujurlah sekolah ini dibuat dengan batu batan konkrit, kalaulah sekolah ini diperbuat daripada papan, memang tak lama runtuhlah sekolah.

 Tiba-tiba dua orang pelajar menghampiri saya lalu menghulurkan sesuatu pada saya:

" Nah cikgu, selamat hari raya"
" Nah cikgu"

Kemudian cepat-cepat pergi. Macam kurang beradab tapi saya tafsirkan bahawa mereka malu sebenarnya nak jumpa saya lama-lama atau mungkin nak cepat kerja bas.

Saya terkejut tapi memandangkan saya cikgu yang cool lagi hebat, maka perasaan marah itu tiba-tiba lenyap apabila saya perasan  mereka menghulurkan kad raya pada saya.


Fuyooo. Perasaan teruja dan gembira membuak-buak.Untuk rekod, itulah kad raya 1dan 2 yang saya dapat untuk tahun ini. Kesian sungguh kan. Nampaknya amalan berbalas dan menghantar kad raya semakin kurang diamalkan.


Saya tunjuk kad yang diberi pada beberapa orang cikgu lain. Matlamat utama memang sengaja tunjuk nak kasi cemburu tapi rasanya mereka tak heran pun. Jadi objektif tak tercapai.


Tu dia, siap lukis lagi gambar depan sampul kada raya. Pertama kali dalam hidup, dapat kad raya, ada lukisan dekat sampul. 


Alolololo comelnya lagi suci. Pelukis mengambarkan saya seorang yang comel, sopan santun lagi lemah lembut . Oh sila la percaya.



kad raya dari Mugilishwaran. Thanks Mugilish

kad raya dari Ooi Chuah Jau. Terima kasih Ooi




TERIMA KASIH DAUN KELADI, TAHUN DEPAN BERILAH LAGI. 

they just made my day.

Dikesempatan ini juga, saya dan keluarga ini mengucapkan selamat hari raya. Maaf disebarang kesalahan dilakukan sama ada secara sedar, separa sedar atau pun tanpa sedar. Saya seorang manusia yang selalu melakukan kesilapan. 
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment